(Β' ΜΕΡΟΣ)
(Β' ΜΕΡΟΣ)
Η ΜΠΑΤ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Η ΜΠΑΤ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Με τα χρόνια ο Μπάτμαν απέκτησε πολλούς συμμάχους στον αγώνα τουενάντια στο έγκλημα. Όλοι μαζί είναι γνωστοί ως Μπατ-οικογένεια.
Ο Άλφρεντ Θαδδαίος Κρέιν Πένιγουορθ είναι αναμφίβολα ο πιο πιστός φίλος του Μπρους Γουέην και ό,τι πιο κοντινό έχει σε πατρική φιγούρα. Ο Άλφρεντ μεγάλωσε στο Λονδίνο. Δεν ήταν ποτέ κοντά στον πατέρα του, ο οποίος εργαζόταν στις ΗΠΑ, ως μπάτλερ για την οικογένεια Γουέην. Στα 18 του χρόνια, εντάχθηκε στον Βρετανικό Στρατό. Κατά τα χρόνια της θητείας του απέκτησε μια κόρη, την Τζούλια. Τελικά αποστρατεύτηκε, αλλά σύντομα εντάχθηκε στο «Πρόγραμμα Νέμεσις», μια αρχαία Κελτική οργάνωση που λειτουργούσε ως παρακλάδι της ΜΙ-5. Εκεί εκπαιδεύτηκε για να γίνει ο νέος «Σκοτεινός Ιππότης», τίτλο που αρχικά έφερε ο Γκαγουέην ντε Γουέην.
Μαθαίνοντας τα νέα για τον θάνατο του πατέρα του, τα εγκαταλείπει όλα και ταξιδεύει στις ΗΠΑ για να πάρει τη θέση του ως ο νέος μπάτλερ της οικογένειας Γουέην. Ο Μπρους ήταν τότε μόλις τεσσάρων ετών. Μετά τη δολοφονία των Γουέην, ο Άλφρεντ ανέλαβε την κηδεμονία του νεαρού Μπρους, συνεχίζοντας τα καθήκοντά του ως μπάτλερ και υπηρετώντας τον έκτοτε μέχρι και το τέλος της ζωής του. Ο Άλφρεντ βρήκε εν τέλει τραγικό θάνατο στα χέρια του Μπέην, όταν ο τελευταίος του έσπασε τον αυχένα.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της καριέρας του ως Μπάτμαν, ο Μπρους Γουέην πήρε υπό την κηδεμονία του ένα νεαρό ορφανό αγόρι, τον Ντικ Γκρέησον. Αυτός και οι γονείς του, Τζον και Μαίρη, ήταν οι διάσημοι «Ιπτάμενοι Γκρέησον», ακροβατικά μέλη του «Τσίρκου του Χέιλι». Όταν οι γονείς του σκοτώθηκαν από τον μαφιόζο Τόνι Ζούκο, ο Γουέην τον υιοθέτησε και τον πήρε να ζήσει μαζί του στο Αρχοντικό. Σύντομα ο Ντικ ανακαλύπτει το μυστικό πέρασμα για την Μπατ-σπηλιά και την αληθινή ταυτότητα του Μπάτμαν. Κάπως έτσι ξεκινά την εκπαίδευση του και την υπερηρωική σταδιοδρομία του, ως Ρόμπιν!
Ένα χρόνο μετά, η Μπάρμπαρα Γκόρντον - κόρη του Αστυνομικού Διευθυντή Γκόρντον - παγιδεύεται στον περίβολο ενός κτιρίου κατά τη διάρκεια μιας τρομοκρατικής επίθεσης. Καθώς η αστυνομία είχε ξεκινήσει τον σχεδιασμό μιας πρωτότυπης Μπατ-στολής, προκειμένου να αποδείξει ότι ο Μπάτμαν ήταν απλώς ένας άνθρωπος, η Μπάρμπαρα φοράει τη στολή και με τις γυμναστικές της ικανότητες πετυχαίνει να αποκρούσει τους τρομοκράτες και να προστατεύσει τη ζωή του μικρότερου αδελφού της, Τζέημς.
Οι ενέργειές της προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του Μπάτμαν, και με την πάροδο του χρόνου κέρδισε την εύνοιά του και μια θέση στην ομάδα του, ως Μπάτγκερλ! Ένα μόλις χρόνο αργότερα παραιτείται και αποφασίζει να επικεντρωθεί στις σπουδές της. Όμως η θέση του πατέρα της στην αστυνομία την καθιστά στόχο, ο Τζόκερ την πυροβολεί και μένει παράλυτη για τρία χρόνια. Μετά από τον τραυματισμό της Μπάρμπαρα, ο Ντικ αποφασίζει να ακολουθήσει σόλο καριέρα, υιοθετώντας την ταυτότητα του Νάιτγουινγκ.
Κάποια στιγμή αργότερα, ο Μπάτμαν πιάνει επ’ αυτοφώρω ένα ορφανό αγόρι, ονόματι Τζέησον Τοντ, την ώρα που προσπαθούσε να κλέψει τα λάστιχα του Μπάτμομπιλ, ενώ αυτό ήταν παρκαρισμένο στο λεγόμενο «Σοκάκι του Εγκλήματος» («Crime Alley» = το μέρος όπου δολοφονήθηκαν οι γονείς του Μπρους). Λίγο αργότερα, ο Μπάτμαν αποφασίζει να τον πάρει υπό την κηδεμονία του και να του αποκαλύψει την ταυτότητά του, ελπίζοντας να τον αποτραβήξει από τον κακό δρόμο και να τον χρίσει βοηθό του στη θέση του Ρόμπιν.
Όμως ο Τζέησον ήταν αλαζόνας, εριστικός και δεν μπορούσε να ελέγξει τα συναισθήματά του. Σύντομα παρασύρεται σε παγίδα από τον Τζόκερ και τελικώς σκοτώνεται προτού προλάβει να τον σώσει ο Μπάτμαν. Αν και νεκρός, ανασταίνεται μέσα στον «Λάκκο του Λαζάρου», μια φυσική πηγή που κατέχει μοναδικές ιδιότητες ταχείας αποκατάστασης, θεραπείας ή ακόμα και τη χορήγηση αθανασίας. Ο Τζέησον αποκαθίσταται σωματικώς, αλλά εξέρχεται διανοητικά ασταθής. Λίγο αργότερα επιστρέφει στην Γκόθαμ και υιοθετώντας το ψευδώνυμο «Κόκκινη Κουκούλα» θέτει σκοπό της ζωής του την πλήρη εξόντωση όλων των εγκληματιών.
Μετά τον θάνατο του Τοντ, ο Μπάτμαν γίνεται πιο σκοτεινός και βίαιος. Όταν ο νεαρός Τιμ Ντρέηκ βλέπει στην τηλεόραση μια σκηνή όπου ο Ρόμπιν έκανε ένα περίτεχνο ακροβατικό, αμέσως τον αναγνώρισε ως τον Ντικ Γκρέησον, μιας και τον είχε δει όταν ήταν μικρότερος σε μια παράσταση του τσίρκου. Έτσι υπέθεσε ότι οι Μπάτμαν και Ρόμπιν ήταν στην πραγματικότητα ο Μπρους Γουέην και ο Ντικ και απέκτησε εμμονή με το να επιβεβαιώσει τη θεωρία του. Ερχόμενος αντιμέτωπος με τον Μπάτμαν, ο Τιμ του αποκαλύπτει ότι ανακάλυψε την πραγματική του ταυτότητα και εκφράζει την επιθυμία του να γίνει ο νέος Ρόμπιν, αλλά ο Μπάτμαν αρνείται. Θέλοντας να κερδίσει την προσοχή του Σκοτεινού Ιππότη, ο Τιμ κλέβει με ηλεκτρονικό τρόπο πόρους από τον Πιγκουίνο, ο οποίος τον ανακαλύπτει και στοχοποιεί την οικογένεια του παιδιού. Τελικά, ο Μπάτμαν καταφέρνει να τους σώσει και τους παραδίδει στην αστυνομία, για να μπουν σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων. Ο Τιμ μένει υπό την κηδεμονία του Γουέην και γίνεται ο Κόκκινος Ρόμπιν!
Όταν ο Μπάτμαν ήρθε αντιμέτωπος με τον Ρα'ς αλ Γκουλ και τη Λεγεώνα των Εκτελεστών, ερωτεύτηκε την κόρη του Τάλια. Πολλά χρόνια αργότερα, η Τάλια εμφανίζεται στην Γκόθαμ και αποκαλύπτει στον Μπάτμαν ότι έχει ένα γιο μαζί του, τον Ντέμιαν. Ο Ντέμιαν από τη στιγμή της γέννησής του ήταν προορισμένος να ηγηθεί μια μέρα της Λεγεώνας και εκπαιδευόταν καθημερινά γι’ αυτό τον σκοπό. Η Τάλια όμως τον παρέδωσε στην επίβλεψη του Μπρους, προκειμένου να τον γνωρίσει καλύτερα και να τον εκπαιδεύσει με τρόπους που η Λεγεώνα δεν μπορούσε. Όχι πολύ αργότερα, ο Μπρους σκοτώνεται φαινομενικά, ενώ στην πραγματικότητα έχει ταξιδέψει πίσω στον χρόνο. Τον ρόλο του Μπάτμαν αναλαμβάνει ο Νάιτγουινγκ, συνεχίζοντας την εκπαίδευση του Ντέμιαν ως Ρόμπιν. Όταν ο Γουέην επιστρέφει ανακοινώνει δημοσίως ότι για χρόνια χρηματοδοτούσε τον Μπάτμαν και ιδρύει την «Μπάτμαν Α.Ε.» μια εταιρία που θα ένωνε εκδικητές απ’ όλο τον κόσμο.
Μεταξύ των μελών της «Μπάτμαν Α.Ε.» ξεχωριστή θέση κατέχει ο Ντέηβιντ Ζαβίμπε. Καταγόταν από την πόλη Τινάσα, της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό. Ήταν ακόμα πολύ μικρός, όταν οι γονείς του πέθαναν από τον ιό HIV/AIDS. Ο Ντέηβιντ και ο αδελφός του Άιζακ οδηγήθηκαν σε ορφανοτροφείο, απ’ όπου τους στρατολόγησε δια της βίας ο Στρατηγός Κεϊτά για να στελεχώσει τον Στρατό της Αυγής.
Ο Άιζακ κατηγορήθηκε για ανυποταξία και μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου από τον Κεϊτά, αλλά ο Ντέηβιντ κατάφερε να γλιτώσει. Μετά τον θάνατο του Κεϊτά, ο Ντέηβιντ οδηγήθηκε σε ορφανοτροφείο για παιδιά-στρατιώτες. Σύντομα εντάχθηκε στο Αστυνομικό Σώμα της Τινάσα. Παρά τη διαφθορά που επικρατούσε, ο Ντέηβιντ έμεινε αφοσιωμένος στον νόμο και τη δικαιοσύνη, προσελκύοντας έτσι το ενδιαφέρον του Μπάτμαν. Ο Γουέην σύντομα τον ενέταξε στην «Μπάτμαν Α.Ε.» και τον εφοδίασε με μια τεχνολογικά προηγμένη Μπατ-στολή. Υιοθέτησε την ταυτότητα του Μπάτγουινγκ και έγινε ο πρώτος Μαύρος Μπάτμαν.
Όταν ο Ζαβίμπε παραιτήθηκε, υπήρχε η ανάγκη να βρεθεί κάποιος ικανός να τον διαδεχτεί. Ο Λούσιους Φοξ σχεδίασε και κατασκεύασε μια βελτιωμένη εκδοχή της στολής του Ντέηβιντ και ο γιός του, Λούκας, ήταν εκείνος που τελικά τη φόρεσε. Ο Λούκας έγινε ο πρώτος Αφροαμερικανός Μπάτμαν και ένα από τα βασικότερα μέλη της Μπατ-οικογένειας.
Εξέχουσα θέση στην Μπατ-οικογένεια κατέχει η Κάθριν ‘Κέητ’ Ρεβέκκα Κέην. Οι γονείς της, Συνταγματάρχης Τζέηκομπ Κέην (αδελφός της Μάρθας Γουέην) και η σύζυγός του Γαβριέλλα, εργάζονταν στη Στρατιωτική Αντικατασκοπεία. Όταν η Κέητ ενηλικιώθηκε μετακόμισε στις Βρυξέλες του Βελγίου, όπου άρχισε να εργάζεται για λογαριασμό του ΝΑΤΟ. Μια μέρα η δίδυμη αδελφή της Κέητ, Ελίζαμπεθ, έβγαλε έξω εκείνη και τη μητέρα τους για να διασκεδάσουν. Δέχτηκαν, όμως, επίθεση από τρομοκράτες και απήχθησαν. Ο Τζέηκομπ, χάρη στις γνωριμίες και τη θέση που κατείχε, καταφέρνει να τις εντοπίσει. Δυστυχώς, όμως, σώζει μόνο την Κέητ, η οποία περνάει τα επόμενα χρόνια προσπαθώντας να ξεπεράσει τη θλίψη της.
Τελικά, εγγράφεται στη Στρατιωτική Ακαδημία του Γουέστ Πόιντ ως δόκιμος. Εκεί γνωρίζεται με τη Σόφι Μουρ και την ερωτεύεται. Όταν η σχέση των δυο κοριτσιών μαθαίνεται, η Κέητ παίρνει πάνω της όλη την ευθύνη και αποβάλλεται. Στο επόμενο διάστημα πέφτει σε κατάθλιψη, στα φάρμακα και το αλκοόλ. Τότε ήταν που, κατά τη διάρκεια μιας ληστείας, συνάντησε για πρώτη φορά τον Μπάτμαν. Συνειδητοποίησε ότι αυτό που ήθελε ήταν να πολεμάει το έγκλημα, πήρε τη συγκατάθεση του πατέρα της και πέρασε τα επόμενα τρία χρόνια ασκούμενη.
Στο τέλος του τρίτου έτους, της ανατέθηκε ως αποστολή να σώσει μια οικογένεια που είχε απαχθεί από τρομοκράτες. Βρήκε την οικογένεια σφαγμένη, έπιασε τον αρχηγό της οργάνωσης και λίγο έλειψε να τον σκοτώσει εν ψυχρώ. Ωστόσο, τελευταία στιγμή υπαναχώρησε. Τότε αποκαλύφθηκε ότι ο αρχηγός των τρομοκρατών ήταν ο πατέρας της και όλη η επιχείρηση ήταν απλώς μια δοκιμασία. Ήταν πλέον έτοιμη να γίνει η Μπατγούμαν.
Η Κασσάνδρα Κάιν, ήταν κόρη του εκτελεστή Ντέηβιντ Κάιν (γνωστού με το παρατσούκλι «Ο Ορφανός») και της Λαίδης Σίβα. Κατά την παιδική της ηλικία, της στερήθηκε από τον πατέρα της ο λόγος και η ανθρώπινη επαφή, καθώς την προόριζε για να γίνει η μεγαλύτερη εκτελέστρια στον κόσμο. Εκπαιδευόμενη ως το απόλυτο όπλο, δε διδάχτηκε την ομιλία. Αντ’ αυτού, εκπαιδεύτηκε να διαβάζει τη γλώσσα του σώματος και να προβλέπει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο εγκέφαλός της να αναπτύξει μια μορφή δυσλεξίας, εμποδίζοντας την από το να γράφει και να διαβάζει. Σε ηλικία 8 ετών, ο πατέρας της θέλησε να δοκιμάσει τις ικανότητες της στον πραγματικό κόσμο και της ανέθεσε ένα «χτύπημα». Για την Κασσάνδρα στην αρχή όλα ήταν ένα παιχνίδι. Μονάχα όταν επέφερε στον αντίπαλό της το θανάσιμο χτύπημα, συνειδητοποίησε τη φρίκη του θανάτου. Πέρασε τα επόμενα 9 χρόνια νιώθοντας ενοχές και ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο.
Στην ηλικία των 17 ετών, η Μπάρμπαρα Γκόρντον - ούσα πλέον ανάπηρη και έχουσα υιοθετήσει το ψευδώνυμο «Προφήτις» - την πήρε υπό την προστασία της και μετά τη διάσωση του Αστυνομικού Διευθυντή Γκόρντον, της εμπιστεύτηκε τον μανδύα της Μπάτγκερλ. Μετά τον υποτιθέμενο θάνατο του Μπάτμαν, η Κασσάνδρα πέρασε τον μανδύα της Μπάτγκερλ στην πιο στενή της φίλη, Στέφανι Μπράουν, και αποσύρθηκε. Μετά την επιστροφή του Μπρους Γουέην και την ίδρυση της «Μπάτμαν Α.Ε.», η Κασσάνδρα αναλαμβάνει την προστασία του Χονγκ Κονγκ και υιοθετεί τη νέα ταυτότητα της Μπλακ Μπατ (=Μαύρη Νυχτερίδα). Στο νέο χρονολόγιο του σύμπαντος της DC, η ιστορία προέλευσης της Κασσάνδρας αναδιαμορφώθηκε. Στη νέα αυτή πραγματικότητα η Κασσάνδρα υιοθέτησε το ψευδώνυμο του πατέρα της «Η Ορφανή».
Η Στέφανι Μπράουν ήταν κόρη του Κλουμάστερ, ενός τριτοκλασάτου εγκληματία της Γκόθαμ. Ο πατέρας της πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής της ηλικίας στη φυλακή. Κάθε που αποφυλακιζόταν, ισχυριζόταν ότι θα πάρει τον ίσιο δρόμο και κάθε φορά επέστρεφε στην παλιά του ζωή. Η Στέφανι συνειδητοποίησε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει και θέλησε να του ανατρέψει τα σχέδια. Έφτιαξε ένα αυτοσχέδιο κοστούμι, υιοθέτησε το ψευδώνυμο «Σπόιλερ» και με τη βοήθεια του Ρόμπιν (Τιμ Ντρέηκ) κατάφερε να τον συλλάβει. Αρχικά, ντυνόταν Σπόιλερ μόνο όποτε δραπέτευε ο πατέρας της, αλλά σιγά-σιγά άρχισε να της αρέσει αυτή η ζωή και να βγαίνει σε τακτική περιπολία με τον Ρόμπιν, με τον οποίο ήταν και τσιμπημένη.
Όταν ο πατέρας του Τιμ Ντρέηκ ανακάλυψε τη μυστική του ταυτότητα ως Ρόμπιν, τον ανάγκασε να κρεμάσει τη στολή του και να συνεχίσει τις σπουδές του. Μια μέρα η Στέφανι Μπράουν του έκανε έκπληξη, αλλά τον έπιασε με μια συμμαθήτρια του που προσπαθούσε να τον αποπλανήσει. Κόβει δεσμούς μαζί του, φτιάχνει ένα κοστούμι Ρόμπιν και απαιτεί από τον Μπάτμαν να την εκπαιδεύσει. Απρόθυμα αναλαμβάνει την εκπαίδευσή της, αλλά ούσα ανυπάκουη σύντομα την απολύει.
Μετά το πέρας των σπουδών της και τον υποτιθέμενο θάνατο του Μπρους Γουέην διαδέχεται την Κασσάνδρα ως Μπάτγκερλ. Ο Ντικ Γκρέησον αν και δεν την αποδέχτηκε, συνειδητοποίησε πόσο πολύ του θύμιζε την Μπάρμπαρα και έτσι ανέλαβε την εκπαίδευσή της.
Όταν ο Γρίφος προκάλεσε ολικό μπλακ-άουτ στην Γκόθαμ, ζήτησε από τους πολίτες να σκεφτούν ένα αίνιγμα κι αν ήταν τόσο έξυπνο και δύσκολο, ώστε δεν μπορούσε να το λύσει, θα αποκαθιστούσε την ενέργεια στην πόλη. Ο Ντιούκ Τόμας, ένας μαθητής με μεγάλη αυτοπεποίθηση, προσπάθησε να επινοήσει τον «τέλειο» γρίφο. Τότε ήταν που συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον Μπρους Γουέην. Πολλά χρόνια αργότερα, ο Τζόκερ απήγαγε τον Ντιούκ και τους γονείς του για να αναδημιουργήσει το σκηνικό της δολοφονίας των Γουέην. Ο Μπάτμαν κατόρθωσε να σώσει τον Ντιούκ, αλλά ήταν ήδη πολύ αργά για τους γονείς του, οι οποίοι είχαν υποκύψει στο αέριο ελέγχου του νου που είχε απελευθερώσει ο Τζόκερ.
Στα χρόνια που ακολούθησαν ο Ντιούκ έγινε μέλος του κινήματος «Είμαστε Ρόμπιν» κι έγινε ένας από τους εκατοντάδες εφήβους που φορούσαν το σύμβολο του Ρόμπιν ‘R’ και μάχονταν για την πόλη τους. Όταν ένας από τους Ρόμπιν ενεπλάκη σε πυροβολισμούς ανάμεσα σε έναν αστυνομικό κι έναν ληστή, το Δημοτικό Συμβούλιο κήρυξε το κίνημα παράνομο και διέταξε τη σύλληψη όσων έφεραν τα σύμβολα του Ρόμπιν. Τότε ήταν που ο Μπάτμαν προσέφερε στον Ντιούκ μια θέση δίπλα του, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα τον εκπαίδευε ως Ρόμπιν, αλλά ως κάτι διαφορετικό. Ο Ντιούκ δέχτηκε μετά χαράς κι έτσι γεννήθηκε ο Σίγκναλ (Signal = Σινιάλο).
Η Κατγούμαν ή κατά κόσμον Σελίνα Κάιλ, πάλαι ποτέ κλέφτρα και εχθρός του Μπάτμαν, εξελίχθηκε με τα χρόνια σε μια πιστή σύμμαχο, αλλά και στη γυναίκα της ζωής του. Οι γονείς της Σελίνα πέθαναν όταν ήταν ακόμα πολύ μικρή για να τους θυμάται. Την έστειλαν στο «Σπίτι Για Τα Αγόρια Και Κορίτσια Του Γκόθαμ», που είχαν ιδρύσει οι Τόμας και Μάρθα Γουέην. Πέρασε από διάφορες θετές οικογένειες, αλλά πάντα το έσκαγε κι επέστρεφε στο ορφανοτροφείο.
Μεγαλώνοντας ακολούθησε την οδό της παρανομίας, έγινε μια δεινή διαρρήκτρια και υιοθέτησε την περσόνα της Κατγούμαν. Αν και εχθρός του Μπάτμαν, εξαρχής αναπτύχθηκε μεταξύ τους μια ρομαντική σχέση και πολλές φορές συμμάχησε μαζί του. Μάλιστα για κάποιο διάστημα έφτασε να κατασκοπεύει τον Τζόκερ για λογαριασμό του Μπάτμαν. Κάποια στιγμή στο μέλλον, το ορφανοτροφείο στο οποίο μεγάλωσε η Σελίνα δέχτηκε βομβιστική επίθεση από τα «Σκυλιά του Πολέμου». Λίγο αργότερα 237 από τα μέλη των τρομοκρατών δολοφονούνται. Η Κατγούμαν δηλώνει ένοχη για το έγκλημα και ο Μπάτμαν απρόθυμα τη συλλαμβάνει, μην πιστεύοντας όμως στην ενοχή της. Όπως τελικά αποδεικνύεται, τις δολοφονίες είχε διαπράξει η Χόλι Ρόμπινσον, παιδική φίλη της Σελίνα στο ορφανοτροφείο. Η Σελίνα φορτώθηκε το έγκλημα ξέροντας ότι ο Μπάτμαν δε θα την άφηνε να καταδικαστεί εις θάνατον, θέλοντας έτσι να σώσει τη ζωή της Χόλι. Η σχέση της με τον Μπάτμαν αναπτύχθηκε έκτοτε ακόμα περισσότερο και τελικά ο Μπάτμαν της κάνει πρόταση γάμου. Λίγο αργότερα δε μαθαίνουμε τα χαρμόσυνα ότι είναι έγκυος στο παιδί του.
Στην περίοδο προ-Κρίσης, ο Μπάτμαν είχε ως κατοικίδιο του έναν Γερμανικό Ποιμενικό. Αρχικός ιδιοκτήτης του σκύλου ήταν ένας χαράκτης ονόματι Τζον Γουίλκερ. Ο κύριος του απήχθη από μια ομάδα παραχαρακτών και ο Μπάτμαν χρησιμοποίησε τον Άσσο για να τον εντοπίσει. Όταν ο Γουίλκερ έπιασε μια νέα δουλειά που δεν του επέτρεπε πλέον να φροντίζει τον Άσσο, τον εμπιστεύτηκε στη φροντίδα του Μπρους Γουέην, αγνοώντας ότι αυτός και ο Μπάτμαν ήταν το αυτό πρόσωπο. Φόρεσε στον σκύλο μια μαύρη μάσκα, για να μη συνδεθεί ο Μπρους Γουέην με τον Μπάτμαν, και κάπως έτσι γεννήθηκε το Μπατ-Λαγωνικό.
Στην New-52 εποχή, ο Μπρους Γουέην υιοθέτησε έναν Γερμανικό Μολοσσό (φυλή σκύλου γνωστή και ως Μέγας Δανός) ως δώρο για τον Ντέμιαν, σε μια προσπάθεια να τον πλησιάσει. Ο Ντέμιαν αρχικά δεν ήθελε τον σκύλο, αλλά τελικά δέθηκε μαζί του και τον ονόμασε Τίτο (από τον Τίτο Ανδρόνικο, πρωταγωνιστή της ομώνυμης τραγωδίας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ).
Συγχρόνως με την αναγέννηση του σύμπαντος της DC, αναδιαμορφώθηκε και η ιστορία προέλευσης του Μπατ-Λαγωνικού. Ήταν ανάμεσα στα τέσσερα σκυλιά-φύλακες του Τζόκερ. Τα κακομεταχειριζόταν και εν τέλει τα άφησε για μέρες νηστικά, ώστε να αλληλοφαγωθούν. Τους φορούσε κουκούλες στο κεφάλι με σύμβολα από τραπουλόχαρτα. Το σκυλί με το σύμβολο του Άσσου επικράτησε, σκοτώνοντας τα άλλα τρία.
Εστάλη στη μάντρα του μπόγια, απ’ όπου ο Άλφρεντ το υιοθέτησε 2 μέρες αργότερα. Πέρασε το επόμενο δίμηνο εκπαιδεύοντας το σκύλο, παρά τις αντιρρήσεις του Μπρους, ο οποίος πίστευε ότι οι πληγές του Άσσου από τις ενέργειες του Τζόκερ ήταν αδύνατον να επουλωθούν. Παρά ταύτα, ο Άλφρεντ κατάφερε να εκπαιδεύσει τον σκύλο και τον πρόσφερε στον Μπρους ως δώρο Χριστουγέννων. Σταδιακά δέθηκε μαζί του, του φόρεσε μια Μπατ-μάσκα και άρχισε να τον αποκαλεί «Μπατ-Λαγωνικό».
ΌΟΥΛΜΑΝ: Ο ΚΑΚΟΣ ΟΜΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΜΠΑΤΜΑΝ
Δισεκατομμύρια χρόνια πριν, ένας Μαλτουσιανός επιστήμονας ονόματι Κρόνα, διεξήγαγε ένα απαγορευμένο πείραμα σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει την προέλευση του σύμπαντος. Οι ανεύθυνες ενέργειές του διατάραξαν την κοσμική δημιουργία, με αποτέλεσμα τη γένεση μιας αντίθετης πραγματικότητας, γνωστής ως αντιυλικό σύμπαν. Αυτή η εναλλακτική πραγματικότητα είναι το σπίτι του διαβολικού ομολόγου του Μπάτμαν, του Όουλμαν (Owlman = Άνθρωπος-Γλαύκα).
Ο Τόμας Γουέην ο νεότερος, είναι ο μεγαλύτερος γιος των Τόμας και Μάρθα Γουέην. Οι γονείς του και ο μικρότερος αδελφός του, Μπρους, δολοφονήθηκαν από έναν αστυνομικό, όταν ο πατέρας του αρνήθηκε να τον ακολουθήσει στο τμήμα για ανάκριση. Ο Τόμας κατάφερε να ξεφύγει και μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του τον πήρε υπό την προστασία του ένας κακοποιός ονόματι Τζο Τσιλ.
Σε αντίθεση με τον Μπάτμαν, ο Τόμας αποφάσισε να κυριαρχήσει στους εγκληματίες, αντί να τους μάχεται καθημερινά. Χρησιμοποιώντας την οικογενειακή περιουσία που κληρονόμησε, πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του ασκούμενος σωματικά και πνευματικά προκειμένου να κατακτήσει τον υπόκοσμο της Γκόθαμ. Έγινε ο μεγαλύτερος εγκληματίας της πόλης, σύμμαχος του αρχιμαφιόζου Τζέημς Γκόρντον και βασικό μέλος του «Αμερικανικού Συνδικάτου του Εγκλήματος», μαζί με τον Ούλτραμαν και τη Σούπερ-Γούμαν.
Πολλά χρόνια αργότερα, μαθαίνει για πρώτη φορά ότι ο πατέρας του όχι μόνο επέζησε από την επίθεση που στέρησε τη ζωή από τη μητέρα του και τον μικρότερο αδελφό του, αλλά ότι είναι και ο αρχηγός της αστυνομίας. Ο Τόμας ο νεότερος, κατηγορεί τον πατέρα του για τον θάνατο της μητέρας και του αδελφού του και αφιερώνει την εγκληματική του καριέρα στο να τιμωρήσει τον πατέρα του, αλλά και εκείνος είναι εξίσου αποφασισμένος να καταστρέψει τον γιο του για τα εγκλήματά του, ως Όουλμαν. Σε μια επίσκεψή του στο κύριο σύμπαν, ο Όουλμαν αντικρίζει τον τάφο του πατέρα του και δηλώνει ότι «τίποτα πλέον δεν έχει σημασία, αφού είναι ήδη νεκρός». Η στιγμή που ο Όουλμαν γονάτισε πάνω στον τάφο του πατέρα του, ήταν μια από τις λίγες φορές που επέτρεψε στον εαυτό του να δείξει το όποιο συναίσθημα.
Μετά τα γεγονότα του «Flashpoint Paradox» και την επαναφορά του Πολυσύμπαντος των 52 πραγματικοτήτων της DC, η ιστορία του Όουλμαν αναδιαμορφώθηκε και το αντιυλικό σύμπαν στο οποίο κατοικούσε μετασχηματίστηκε στη Γη-3. Σε αυτή την πραγματικότητα ο Όουλμαν έχει ως βοηθό ένα νεαρό αγόρι ονόματι Τάλον (Talon = Όνυξ Αρπακτικού).
Η ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΑΤΜΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η πρώτη εμφάνιση του Μπάτμαν στην Ελλάδα έγινε το 1961 στο τεύχος #19 του εβδομαδιαίου περιοδικού «Τα Καλύτερα Κόμικς», από τις εκδόσεις «Ατλαντίς» των αδελφών Πεχλιβανίδη. Η σειρά κυκλοφορούσε με τέσσερις εναλλασσόμενους τίτλους: «Διαπλανητικά», «Παράξενα», «Υπεράνθρωπα» (μετονομασθέντα αργότερα σε «Δυναμικά») και «Εκπληκτικά». Το κυρίως περιεχόμενο τους ήταν τίτλοι της αργυρής εποχής των χαρακτήρων της DC Comics (τότε γνωστής ως «National Comics Publications Inc.») με θέματα ιστορίες επιστημονικής φαντασίας. Μεταξύ των υπερηρώων που φιλοξενήθηκαν στις σελίδες του περιοδικού ήταν οι: Υπεράνθρωπος (Superman), Υπέρ-Παιδί (Superboy), Παράξενος Αδάμ (Adam Strange), Τόμυ ο Αυριανός (Τommy Tomorrow), Υδατάνθρωπος (Aquaman), Συνδικάτο της Νεμέσεως (Justice League of America) και φυσικά ο Νυκτερίδας (Batman) και το Παιδί-Θαύμα (Robin).
Τη 19η Σεπτέμβρη του 1980 ο Μπάτμαν αποκτά το δικό του τίτλο από τις εκδόσεις «Anglo-Hellenic Agency» του Τάσου Ψαρόπουλου και σε μετάφραση κειμένων του Αργύρη Χιόνη. Από ό,τι φαίνεται το περιοδικό δε γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία και δεν ξεπέρασε τα 8 τεύχη σε κυκλοφορία.
Το 1989, με αφορμή την κυκλοφορία της ταινίας του Τιμ Μπάρτον, βγήκαν στην ελληνική αγορά δύο τίτλοι κόμικ. Ο πρώτος από τις εκδόσεις «Cosmopolitan» ήταν μια πολυτελής έκδοση που μετέφερε την κινηματογραφική ταινία σε μορφή κόμικ. Η μετάφραση ήταν του Άρη Σεβαστή. Να σημειωθεί δε ότι κυκλοφόρησε παράλληλα και η μυθιστορηματική διασκευή της ταινίας από τις εκδόσεις «Νέα Σύνορα - Α.Α. Λιβάνη», σε μετάφραση του Ανδρέα Σοκοδήμου. Ο δεύτερος τίτλος ήταν η ελληνική έκδοση του «The Dark Knight Returns» από τις εκδόσεις «Ars Longa/Nemo» και σε μετάφραση του Δημήτρη Αρβανίτη. Δυστυχώς, για άγνωστη αιτία, η εκδοτική το σταμάτησε στα δυο από τα τέσσερα συνολικά τεύχη.
Την ίδια περίοδο η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» δημοσιεύει υπό μορφή κόμικ στριπ τρεις κλασικές ιστορίες του Ανθρώπου-Νυχτερίδα: «What A Sweet Racket» (1943), «The Phantom Terrorist» (1944) και «The Joker's Symbol Crimes» (1944). Το Νοέμβρη του 1989, οι «Ειδικές Εκδόσεις/Άρης Τερζόπουλος» αφιερώνουν το τεύχος #32 του περιοδικού «ΚΛΙΚ» στον Σκοτεινό Ιππότη. Περιλάμβανε τρία άρθρα: «BATMAN ή BATMAD» της Σοφίας Κιντή, «Ο BATMAN ΚΙ ΕΓΩ» της Άντζυ Καρτσάτου, και την πρώτη αυθεντική κόμικ ιστορία του Μπάτμαν με τίτλο «Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ BATMAN», που σχεδίασαν οι Μπομπ Κέην και Μπιλ Φίνγκερ.
Το ίδιο έτος κυκλοφορεί, από την «Εκδοτική Περιοδική Ε.Π.Ε.» και με αφορμή τα 50 χρόνια από τη γέννηση του Μπάτμαν, μια ανθολογία διηγημάτων από διάσημους συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας. Έφερε τον τίτλο «Batman, 14 Αδημοσίευτες Ιστορίες Με Τον Θρυλικό Ήρωα» και περιλαμβάνονταν οι ακόλουθες ιστορίες:
«Death of the Dreammaster», του Ρόμπερτ Σέκλεϊ
«Bats», του Χένρυ Σλίσερ
«Subway Jack», του Τζο Ρ. Λανσντέιλ
«The Sound of One Hand Clapping», του Μαξ Άλαν Κόλινς
«Neutral Ground», του Μάικ Ρέσνικ
«Batman in Nighttown», των Κάρεν Χάμπερ και Ρόμπερτ Σίλβερμπεργκ
«The Batman Memos», του Στιούαρτ M. Καμίνσκυ
«Wise Men of Gotham», του Έντουαρντ Γουέλεν
«Northwestward» («Black Widowers» #61), του Ισαάκ Ασίμωφ
«Daddy's Girl», του Ουίλιαμ Φ. Νόλαν
«Command Performance», του Χάουαρντ Γκόλντσμιθ
«The Pirate Millionaire's Cove», του Έντουαρντ Χοχ
«The Origin of the Polarizer», του Τζωρτζ Άλεκ Έφινγκερ
«Idol», του Εντ Γκόρμαν
Τον Δεκέμβρη του 1995, οι εκδόσεις «Πέργαμος» κυκλοφορούν το adaptation της κινηματογραφικής ταινίας «Batman Forever».
Παράλληλα ξεκινά η κυκλοφορία του περιοδικού «Batman: Περιπέτειες», που κράτησε για τουλάχιστον 60 τεύχη και αποτελεί μεταφορά του κόμικ της DC «Batman Adventures» με την ελληνική έκδοση να φέρει ακριβώς την ίδια αρίθμηση της αντίστοιχης αμερικάνικης.
To 1997 o Μπάτμαν περνά στα χέρια των εκδόσεων «Modern Times», με το adaptation της κινηματογραφικής ταινίας «Batman & Robin», σε μετάφραση κειμένων της Σοφίας Τσιλεδάκη. Τον Οκτώβρη του ίδιου έτους κυκλοφορούν τέσσερις ειδικές εκδόσεις αφιερωμένες στους νέους χαρακτήρες της ταινίας: Mr. Freeze, Poison Ivy, Bane και Batgirl. Ο γενικός τίτλος των τριών πρώτων τευχών ήταν: «Οι Εχθροί του Batman».
Το 1998 κυκλοφορεί η σειρά «JLA: Η Λεγεώνα της Δικαιοσύνης», βασισμένη στο «JLA». Κυκλοφόρησαν τουλάχιστον 10 τεύχη. Τη μετάφραση των κειμένων είχαν οι: Σοφία Τσιλεδάκη, Τατιάνα Γαλατούλα και Ευγενία Λαμπρινίδου. Τον Απρίλη του 1998 κυκλοφόρησε, από τη σειρά «Comics και Παιχνιδοσελίδες», το «Ο Κόσμος των Batman και Superman», ενώ τον Οκτώβρη του ίδιου έτους κυκλοφόρησε το «Batman: Σκοτεινός Ιππότης», βασισμένο στην αμερικάνικη έκδοση «Batman: Legends of the Dark Knight». Κυκλοφόρησαν τουλάχιστον 10 τεύχη, σε μετάφραση της Σοφίας Τσιλεδάκη.
Τον Ιούνιο του 2003, από τις εκδόσεις «Fun Media», κυκλοφορεί το «Η Λεγεώνα των Υπερηρώων», βασισμένο στο αντίστοιχο «Justice League Adventures». Κυκλοφόρησαν συνολικά 16 τεύχη.
Το 2005 τα ηνία περνούν στις εκδόσεις «Anubis» και η ελληνική εκδοτική πορεία του Μπάτμαν διανύει την καλύτερη - και πολυπληθέστερη σε τίτλους - περίοδο:
Batman Begins (2005), DC Universe (2005), Batman Hush (2006), The Batman Strikes! (2006), Superman-Batman (2006), Batman (2007), Justice League of America (2008), The Dark Knight Returns (2008), All-Star Batman and Robin, The Boy Wonder (2008), Superman/Batman: Supergirl (2009), Batman: The Killing Joke (2009), Joker (2009), Batman: Whatever Happened to the Caped Crusader? (2010), Batman: Year One (2010), Batman: The Brave and the Bold (2010), Batman: The Dark Knight Strikes Again (2012), Batman: Arkham Asylum (2012), Batman: Earth One (2013), Gotham By Gaslight (2013), Batman: The Court of Owls (2014), Batman: The City of Owls (2016), Batman: Europa (2016), The Dark Knight III: The Master Race (2016), Dark Knight Returns: The Last Crusade (2016), Batman: War on Crime (2016), Batman 1: I Am Gotham (2017), Batman/The Flash: The Button (2018), Batman: The Dark Prince Charming (2019) κ.ά.
Τη 13η Ιουλίου 2008, η εφημερίδα «Espresso» και οι εκδόσεις «Panini Comics» κυκλοφορούν ένα τόμο με συλλογή ιστοριών. Περιλαμβάνονταν οι ακόλουθες ιστορίες:
«Ο Θρύλος του Batman!», από το «Batman» #1, Άνοιξη 1940
«Πυροβόλησαν τον Γερουσιαστή», από το «The Brave and the Bold» #85, Σεπτέμβριος 1969
«Η Κόρη του Δαίμονα», από το «Batman» #232, Ιούνιος 1971
«Μακριά από το Παρελθόν», από το «Batman» #595, Νοέμβριος 2001
«Φονική Διαδρομή», από το «Detective Comics» #826, Φεβρουάριος 2007
«Η Γέννηση της Νυχτερίδας», από το «Gotham Knights» #1, Μάρτιος 2000
«119 Ουλές», από το «Gotham Knights» #8, Μάρτιος 2000
Το 2019 μπαίνουν στο παιχνίδι και οι εκδόσεις «Οξύ» με την έκδοση της κλασικής ιστορίας του Σον Μέρφι «Batman: White Knight».
Πρόκειται για μια εναλλακτική ιστορία που λαμβάνει χώρα σε έναν κόσμο όπου ο Κλόουν Πρίγκιπας του Εγκλήματος έχει θεραπευτεί από την τρέλα του. Το Φθινόπωρο του ίδιου έτους ακολουθούν τα: «Batman: Death of the Family», «Batman: Endgame» και «Batman: The Man Who Laughs», ενώ στις αρχές του 2020 εκδίδεται και το «The Brave and the Bold: Batman and Wonder Woman».